27.6.2010

Stadin huuma

Heeijps!

Kuten otsikosta huomaa, niin Helsinki Cityyn liittyy tää teksti. Ja eihän se nyt niin iso juttu ollu, mutta olin innoissaa. Ku en oo ikinä ennen käyny siellä sillain vapaa-ajalla, ni olihan se aika mahtava reissu! 
Siellä tuli siis käytyä 8-9.6.
Olin siellä siis isoveljen kanssa ja yövyttiin Radisson Sas Blue Seaside-hotellissa, joka oli aika huikee. Siel oli iha himo iso aamiaisbuffetti ja se huone oli tosi LAAAARGE hotellihuoneeks :D Mutta näistä kuvista ei sitä varmaan hirveen hyvin saa selväks...


No vois sanoo, että on merinäköala :D

Sitten tosiaan kun saavuin junalla Helsinkiin, niin menin siitä sitten suunnistamaan Forumiin. Ja se oli niin iso, etten eka tajunnu, että seisoin sen edessä. Katoin ylös ja oho, siinähän se Forumin kyltti onkin ! Sinne siis shoppailemaan.
Kiersinkin varmaan kaikki kaupat, kunnes lähdin Kamppiin. Siellä mä en oikeen tajunnu eka, että missä ne kaupat on. Seurasin vaan ihmisjoukkoo ja oho päädyinki johonki bussiasemalle vai mikäseoli. :D Sit katoin, jaaha taas kyltti tossa, jossa luki, että kaupat yläkerrassa -.- Olin jotenki tosi sokee :D Mut siellä Kampissakin ku kiersin kaikki kaupat, ni en tykänny siitä yhtä paljo kun Forumista. Forumissa oli jotenki tosi sillee iisii ;)
 Ei enempää "maisemakuvia" tai mitää muuta, ku kaikki varmaa tietää millane Hesa on ;D

Käytiin muuten kattoon Avatar Tennispalatsissa. Oli sillee iha jees, ku ennen sitä lähettii kävelee Amarilloo syömää jonnekki tosi kauas. Ja sit mahat täynnä juostiin sinne leffaa, että kerittii. Siitä käveltiin hotellille ja suihkuu ja sit nukkuun.

Mornin'
 Heräiltiin siinä joskus kasin, puol ysin maissako se oli. Siitä lähettii aamiaselle, siel oli kaikkee! Murojaki varmaa viittä erilaista. Ja kaikkee noita lämpimii ruokiiki, pekonia, nakkeja kaikkee mahollista! Että pitäs sieltä löytää nirsoimmankin ruokailijan jotain ittellensä. :)
Isoveli lähti koulutukseen ja mä jäin viel sinne hotellihuoneeseen. Lähin sieltä joskus puol kahentoista maissa, ku piti kahelttoist luovuttaa huone.

Afternoon
Oli aika helppo reitti sieltä hotellilta keskustan kauppoihin. Ja tietenkin, mä eksyin. Mutta vaan hetkellisesti! Se oli vaan isoveljen ohje. "Kävele suoraan ja käänny Kantiksen kohalla." Muttakun mää luulin, että olin väärällä tiellä, niin käännyin liian aikasin ja vielä väärään suuntaan :D No mutta tulipa extrakävelyä, ku lopulta päädyin Kamppiin. En muistaakseni ostanu sieltä mitään. Joten lähdin Forumiin. Ajattelin myös käydä tsekkaamassa noi keskustankin kaupat. Siellä oli kyllä aika samat, ku Forumissakin. Joten takasin Forumiin ! ;)

Evenin'
Isoveli soitti, että tavataan siellä Forumissa ja mennään syömään Steak Houseen ennen lähtöö. No mä venasin siellä ja si ku se tulee, ni se oli käyny varaa jo junaliput. Sit tilattiin ruoat, odotettiin. Sit tuli vähän kiire ja mä jouduin syömää kymmenes minsas pihvin, ranskalaiset ja salaatin + juoman! Se oli mun nopein ateria ikinä! Sen jälkee puolijuoksua juna-asemalle, kerittiin ihan hyvin. Jäi jopa kaks minsaa lisäaikaa ! :D Tultiin sillä kakskerroksisella InterCityllä takasi Tampereelle. Bussilla vielä kotiin. Menin melkeen heti nukkuun, kun se junamatka oli ollu nii väsyttävä. Aika ihme muuten, ei ollu juna myöhässä, kun menin Stadii. Eikä sillonkaa kun tultiin takasi. :O

Ostokset!

Laukku, Mic Mac, 29,90€ munsuosikki!

Paita, Gina Tricot, 14,90€

Paita, H&M, 14,95€

Mulla jäi hei jopa rahaa sieltä! Huimat 20€. Se on harvinaista!
Oli tosi kiva reissu, uusikskin vois ottaa joku kerta.
Itseasiassa olis tässä suunnitteilla uus reissu Helsinkiin, 9.7 perjantaina. Sehän on mun nimipäivä, eli se ois niiku mun nimpparireissu, ku ei sitä kummemmin juhlita. Stadikaveriks ois lähössä Salla :)! Toteutumassa oiskin tää reissu, mutta pari yksityiskohtaa pitää vielä suunnitella.

Jos joku jaksoi lukea tämän hirmuisenpitkän tekstin, niin hyvä! :)

Now Playing:
Big Boi: Shutterbug

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommenttia asialliseen sävyyn, kiitos. :) / Proper comments are welcome, thank you. :)