8.7.2011

Kesätarina: "Ikävä matikan opettajaa..." ?

Benjamin: "Äitiiii, missä mun takki on ?!"
Äiti: "No en tiedä."
Benjamin: "Noku äitiiiii...!"
Äiti: "No tossa se on naulakossa niiku yleensä..."
Benjamin: "Oho... No kyllä mää sen tiesin !"
Äiti: "Varmasti... CARLOS TULE ALAS!!"
Carlos: "Joo... Mä nukun viel viis minuuttii..."'
Äiti: "Okei, mut sit tuut heti !"
Carlos: "JOOJOO! En..."
Benjamin: "Mä lähen nyt, moikka!"
Äiti: "Joo heippa! Ainii muute... Unohdin sanoo, että sun mopostas on bensa loppu, koska kävin sillä kaupassa."
Benjamin: "MITÄ!? Millä sä aattelit, että mää nyt meen kouluun?"
Äiti: "Kävele tai mene pyörällä."
Benjamin: "Voi helvetti..."
Äiti: "Että mitä?"
Benjamin: "Joo ei mitää... Moi."

30 minuuttia myöhemmin...
Carlos: "Paljo kello on..."
Äiti: "8.50."
Carlos: "MITÄ!? Mikset sää herättäny mua !"
Äiti: "Sun on aika opetella vähän vastuunottamista."
Carlos: "Joo ja päätit opettaa sitä just nyt?!"
Äiti: "No enhän minä..."
Carlos: "Joo aivan sama. Laita mun tilille rahaa, et saan ostettuu ruokaa. Moikka!"
Äiti: "Heippa! Aina vinkumassa rahaa..."

Kerkisin kouluun ihan hyvin. Mutta siellä odottivat sitten Mariet ja Marc... Marcista on tullut ihan outo. Ei hän yleensä ole viettänyt aikaa Marietin kanssa, mutta nykyään he ovat aina vierekkäin, kun tulen kouluun... No jaa, ehkä heillä on joku fysiikan projekti menossa ja he suunnittelevat sitä. Kyllä, se sen täytyy olla!

Kaksi + kaksi = Tuplatreffit! Eikun siis...
Opettaja Bataille: "Marc, kun sinulla näyttää olevan niin paljon asiaa, kerro meille paljonko on 2x(3x4+15)+(5x2x7x9-4+9)."
Marc: "Ööö... Tota... Tieks mitä, opettaja Bataille? Sulla on tosi virkeet silmät!"
Opettaja Bataille: "Ei auta nyt tuollainen. Kerro vastaus."
Marc: "No tota... Hmm... Ööö... Mä en oo varma tästä vastauksesta, mutta onko se 0?"
Opettaja Bataille: "Marc... Jokaisen laskun vastaus ei voi olla 0. Aina kun kysyn sinulta jonkun laskun vastausta, sinä vastaat 0. Tukiopetus kutsuu..."
Marc: "No voi paska."
Opettaja Bataille: "Anteeksi?"
Marc: "Että hieno tatska!"
Opettaja Bataille: "Voi kiitos, otin sen lomallani Alanyassa!"
Marc: "Kiva...!"
Opettaja Bataille: "Oho, kello onkin jo noin paljon. Tunti on päättynyt!"
Marc: "Voi perse, Carlos! Tieksä mitä tää tarkottaa!!"
Carlos: "No?"
Marc: "Että joudun toiseen luokkaan, enkä nää enää Ma..."
Tobias: "NIIN, että hän ei siis nää matikan opettajaa enään, mikä on todella harmi juttu...!"
Carlos: "Ahaa... Ootteko iha kunnossa?"
Marc: "Mitäää?"
Tobias: "MARC, mulla ois vähä asiaa. Me tullaan kohta!"
Marc: "Ahaa... Okei, no mä meen... Sit varmaan... Venaileen tota seuraavaa tuntia. Moi..."
Tobias: "Musta tuntuu, että sun ei kannata sanoo yhtää mitää vielä..."
Marc: "Mut just äskenhä sä sanoit, että..."
Tobias: "Joojoo, mut kato ny Carlosta, et sää voi sanoo sitä viel ku se on muutenki noin tollane masentunu ja tollane."
Marc: "No, eikse ois just hyvä, et kaikki paska tulee kerralla!"
Tobias: "Ei helvetti, sää oot kyllä tyhmä! Kuuntele ny vaa mua, mä oon sun aivot."
Marc: "Okeiokei, iskä..."
Tobias: "Noni mennää."
Marc: "Blaa, joo."
Tobias: "Ainii joo muute, voisiks vähä kattoo millo niiku... Ettei se saa tietää jotai muuta kautta you know..."
Marc: "Ai mitä?"
Tobias: "-.-"
Marc: "AAAAA, joojoo!"
Tobias: "Säälin sun vanhempias... Hakkasko ne sun päätä seinää, ku olit pieni? Ku toi sun aivotoimintas on vähä tollasta. Hahahah!"
Marc: "No ehhehehe, hauska juttu... Mennää ny."

Oi voi, mitä tekisin Marietin suhteen... Olen aivan hukassa ja en kestä olla kotonakaan kaiken kaaoksen keskellä. Enkä voi pyöräillä, koska pyörässäni on jotain vikaa ketjuissa. Minua mietityttää vieläkin se Marc. "Tulee ikävä matikan opettajaa"? Varmasti... No ehkä saan kohta tietää, mikä Marcia vaivaa. Ja Tobiaskin! Mitäköhän asiaa hänellä oli Marcille... No, kaikki selviää aikanaan...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommenttia asialliseen sävyyn, kiitos. :) / Proper comments are welcome, thank you. :)